80 jaar Operatie Gutt: een vergeten economisch keerpunt

Door Julie Martimucci

Ontdek onze minitentoonstelling over de 80ste verjaardag van Operatie Gutt, een van de belangrijkste economische gebeurtenissen in ons land.

Vitrines de l'exposition

Dompel jezelf onder in de weinig bekende geschiedenis van Operatie Gutt, een van de belangrijkste economische gebeurtenissen van ons land. Na maandenlang archiefonderzoek presenteert ons team met trots deze minitentoonstelling ter ere van de 80ste verjaardag van deze historische operatie.

Kom vanaf 9 oktober 2024 de vitrines ontdekken die we voor deze verjaardag hebben voorbereid. Deze vitrines bevatten archiefschatten die normaal gesproken in onze magazijnen worden bewaard. Nog nooit van Operatie Gutt gehoord? Dit is de perfecte gelegenheid om meer te weten te komen over deze gebeurtenis die zijn stempel heeft gedrukt op onze economie.

Vergeet niet het artikel te lezen dat door onze gidsen en historici is geschreven, hier beschikbaar, om in de fascinerende details van deze cruciale periode te duiken.